Translate

vrijdag 6 juni 2014

Materialisatiefase-Randvoorwaarden

Werkwijze & Afspraken

·         Bij groepsgesprekken zijn alle teamleden aanwezig.
·         Bij afspraken onderling zijn de gevraagde teamleden aanwezig.
·         Alle teamleden zijn ten minste aanwezig op school van 10:00- 15:00. Mits gemeld bij een van de Teamleiders.
·         E-mails altijd CC naar alle groepsleden, en B. Velreads. zo kunnen ze ook bij de informatie als iemand niet aanwezig is.
·         Iedereen zorgt voor een eigen werkomgeving, waarin gezamenlijk gewerkt kan worden.
·         Er wordt rekening gehouden met teamleden in de ontwerpstudio, en werkplaats, omtrent werkomgeving, en geluidsoverlast.
·         De documenten en producten zijn af voor de afgesproken deadlines, mits gemelde uitzonderingen.
·         Alle aantekeningen en documenten moeten in de daarvoor aangemaakte dropbox mappen worden gezet.
·         Alle testen moeten worden vastgelegd. Op papier, Met foto of Film.
·         Alle besluiten moeten worden vastgelegd op papier.
·         Bij alle georganiseerde gesprekken wordt een notulen gemaakt die in Dropbox wordt gezet. Hier wordt van tevoren iemand voor aangewezen.
·         Iedereen leest de eindverslagen door een geeft waar nodig feedback.
·         Wanneer een deadline voltooid is, wordt dit aangegeven bij een van de teamleiders, en wordt dit verwerkt.
·         Wanneer een deadline ongeoorloofd niet op tijd af is, volgen er consequenties. Eerst wordt er een gesprek aangegaan met de Teamleiders, en mocht het nodig zijn, wordt er een aantekening of gesprek met een van de Docenten aangevraagd.
·         Binnen de subsystemen worden er duidelijk afspraken gemaakt van wie wat doet, en daar zijn zij ook verantwoordelijk voor. Als het maar op tijd af is.
·         Kosten kunnen alleen gemaakt in overleg met de Teamleiders.
·         Wanneer er kosten worden gemaakt voor het project, wordt er een factuur, of ander tastbaar bestand in de Projectmap gestopt onder het groene tabblad. KOSTEN KUNNEN ALEEN MEEGEREKEND WORDEN WANEER DEZE IN DE MAP ZIJN GESTOPT!!!
·         Wanneer iemand afwezig is op een gegeven dag, wordt dat aangegeven bij de Teamleiders, en zal dit op het bord worden bijgehouden.



Opdracht

De flesjes

·         Het flesje heeft een inhoud van 30cl.
·         Het flesje is bruin.
·         Het flesje is 207mm hoog.
·         Het flesje weegt 254 gram.
·         De flesjes zijn leeg.
·         De flesjes liggen minstens 25cm van de muur.
·         Er hoeven maar 6 flesjes in het krat geplaatst te worden.

Het krat

·         Het krat heeft plaats voor 24 flesjes waarvan er sowieso al 18 van inzitten.
·         Het krat is 400mm lang.
·         Het krat is 300mm breed.
·         Het krat is 220-250mm hoog.

De robot

·         De robot mag niet hoger zijn dan 1,8 meter bij de start.
·         De robot mag niet breder of langer zijn dan 0,8 meter bij de start.
·         De robot moet flesjes in een krat kunnen zetten.
·         De robot moet flesjes kunnen verzamelen/verplaatsen.
·         De robot mag niet meer handmatig bestuurd worden na de start.
·         De robot mag niet van het veld af tijdens de wedstrijd.


Het veld

·         Het veld is niet groter dan 4m bij 4m.
·         Er liggen 6 flesjes.
·         Er staan 6 flesjes.
·         Per ronde heb je 3 minuten.
·         De flesjes staan of liggen willekeurig door elkaar op het veld.
·         De vloer is van hout met kort harig tapijt.
·         De balkjes om het speelveld zijn 120 mm bij 120 mm.
·         Het kan regenen.
·         De lichten kunnen storen.
·         Het publiek staat dicht op het veld.

·         De wanden van de tent zijn open.

Tijmen v. Geel

Geen opmerkingen:

Een reactie posten